1. Czy wjazd na naszą posesję jest blisko ruchliwej ulicy, gdzie nie ma miejsca na postój samochodu w czasie, gdy brama się otwiera?

Warto zwrócić uwagę, aby napęd miał regulowaną prędkość otwarcia. Taką funkcję posiada większość napędów 24-volkowych. Jeśli tej funkcji nie będzie, a automatyka będzie sterowana w trybie prędkości standardowej to możemy utrudniać poruszanie się innym uczestnikom ruchu, którzy muszą razem z nami czekać do momentu, aż nasza brama się całkowicie otworzy i umożliwi nam wjazd na posesję.

2. Czy mamy możliwość zastosowania stoperów mechanicznych w pozycjach otwarcia i zamknięcia bramy?

Zastosowanie odbojników mechanicznych na końcu drogi otwarcia i zamknięcia bramy daje dodatkowe możliwości i pozwala na zastosowanie prostszych i tańszych rozwiązań z zakresu automatyki. Nie wymagane są tu wyłączniki krańcowe wbudowane w siłownik ani ENCODER. Można zastosować zwykły napęd sterowany czasem pracy.

3. Ilu łącznie będzie użytkowników?

Jeśli z wjazdu będzie korzystać wielu użytkowników to napęd powinien być przystosowany do pracy intensywnej oraz wyposażony w tzw. FUNKCJĘ OSIEDLA. Polega ona na tym, że jeśli jeden z użytkowników otwiera swoim pilotem bramę, to na czas trwania tego manewru nikt inny nie jest w stanie go przerwać sygnałem nadawanym ze swojego pilota i bezwiednie zatrzymać bramę w pozycji pośredniej. Brama wykonuje zatem kompletny cykl otwarcia. Podczas manewru zamykania natomiast, każdy inny użytkownik może niezależnie i w dowolnym momencie zatrzymać napęd i tym samym ponownie otworzyć bramę – w takiej sytuacji nie dochodzi do konfliktu interesów.

4. Czy brama zamontowana jest między budynkami lub innym w miejscu, gdzie mogą występować silne przedmuchy wiatru?

W takim przypadku, bez konsultacji z doświadczonym montażystą, który przeanalizuje parametry pracy automatyki lepiej zdecydować się na napęd sterowany napięciem 230V. Z praktyki wiadomo, że takie napędy są w pewnym sensie mocniejsze i mniej wyczulone na trudne warunki pracy.

5. Czy poza bramą wjazdową istnieje inne, dodatkowe wejście na naszą posesję?

Jeśli nie, to należy się upewnić, czy do naszego napędu istnieje systemowe rozwiązanie, które w razie awarii siłownika pozwoli nam rozblokować mechanizm z zewnątrz i dostać się na posesję. Co więcej, w przypadku, gdy nie ma furtki i brama jest jedynym wejściem, konieczne jest zastosowanie również zasilania awaryjnego w postaci akumulatora systemowego.

6. Czy mamy inną już zautomatyzowaną bramę i posiadamy do niej co najmniej 2 piloty zdalnego sterowania?

Jeśli tak, to warto zakupić napęd tego samego producenta. Co zyskamy? Dodatkowego, co najmniej jednego pilota zdalnego sterowania oraz obsługę dwóch napędów przy pomocy osobnych przycisków za pomocą jednego pilota. Jeden przycisk- jedna brama, drugi przycisk- druga brama.

7. Czy często dochodzi do awarii zasilania sieciowego 230V?

Jeśli tak, to wybierzmy napęd o zasilaniu silnika napięciem 24V i zastosujmy zasilanie awaryjne- baterię, która pozwoli nam na korzystanie z udogodnień automatyki na kilka pełnych cykli otwarcia i zamknięcia nawet, gdy nie będzie prądu przez cały dzień.